خانه بهداشت آویز

بیان کننده مطالب آموزشی در مورد سلامت وبهداشت

خانه بهداشت آویز

بیان کننده مطالب آموزشی در مورد سلامت وبهداشت

۰۱
تیر ۹۴


فرا رسیدن ماه مبارک رمضاه را خدمت شما تبریک عرض میکنم به چند توصیه غذایی در رابطه با این ماه توجه نمایید:

روزه داران تا حد امکان به جای مصرف انواع شیرینی ها مثل زولبیا و بامیه که فقط حاوی انرژی و فاقد مواد مغذی  مانند ویتامین و مواد معدنی هستند، از مواد غذایی طبیعی شیرین مثل خرما، کشمش و انواع میوه استفاده کنید.

یکی از عادتهای غذایی غلط روزه داران این است که به دلیل تشنگی زیاد، افطار را با آب سرد و یا نوشیدنی های سرد شروع می کنند که توصیه می شود افطار را با نوشیدنی های گرم مانند آب گرم، چای کمرنگ و شیرگرم آغاز کنند.

پس از صرف نوشیدنی می توان از خرما یا کشمش استفاده کرد و علاوه بر آن، مصرف خرما در ماه مبارک رمضان در تنظیم قندخون بسیار مفید است.

توصیه می شود که در وعده افطار سه تا پنچ عدد خرما میل شود، اما باید به خاطر داشته باشیم که از مصرف بیش از حد خرما نیز مانند سایر شیرینی ها پرهیز شود.

در وعده های سحر و افطار از پرخوری اجتناب کنید و مصرف آب زیاد به هنگام صرف افطار نیز سبب اختلال در هضم مواد غذایی می شود.

پس از صرف سحری نیز بسیاری از افراد از بیم تشنگی در طول روز، به مقدار فراوان آب می نوشند که عادت درستی نیست، از نوشیدن بیش از اندازه چای در وعده سحری اجتناب کنید، چون چای باعث افزایش دفع ادرار و از دست رفتن نمک های معدنی می شود که بدن در طول روز به آن احتیاج دارد.

از مصرف تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحر، باید خودداری شودزیرا این قبیل مواد دیر هضم هستند و سبب می شوند که به هنگام سحر به دلیل پری معده، میل به غذا کاهش پیدا کند.

 منبع : دانشگاه علوم پزشکی شیراز

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۱
ابوالفضل کشاورز

نظرات  (۱)

سلام
عبادتتون قبول
من معلم هستم وبلاگم رو جهت شرکت در جشنواره  ایجاد کردم  خوشحال میشم به وبم بیاین و در نظر سنجی شرکت کنید
ممنون از مطالب خوبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی